21 Haziran 2020 Pazar

Anansi Çocukları -Neil Gaiman


Kitap Adı: Anansi Çocukları
Yazar: Neil Gaiman
Tür: Fantastik
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 384
Konusu: Şişko Charlie babasının ölümüyle bazı gerçekler öğrenir. Babası anansi, örümcek tanrısıdır ve Örümcek adında bir de kardeşi vardır. Şişko Charlie'nin hayatı bu gerçekleri öğrenmesiyle tamamen değişir.

Neil Gaiman'ın Mezarlık Kitabı'na başlamıştım yıllarca öncesinde. Yaklaşık 10 15 sayfa falan okumuşumdur. Sonra devam edemedin. Beğenmediğimden değil, o zaman yoğun bir dönemdeydim. Kitabıda kütüphaneden almıştım. Haliyle geri verdim. Bir daha Neil Gaiman'dan bir kitap almadım elime. Gerçekten şuan çok pişmanım. Neden okumamışım ki ? Anansi Çocukları su gibi aktı. Bir çırpıda okudum, bitirdim. Gerek konusu gerek sürükleyi bir anlatımı olsun. Çok beğendim. Fantastik sever bir okuyucuysanın biliyorsunuzdur. Zaten Neil Gaiman’ın Anansi Çocukları romanı, British Fantasy Society’nin verdiği En İyi Roman ödülüyle Locus dergisinin verdiği En İyi Fantazi Romanı ödülüne değer bulmuş.

Aslında her türden kitap okumaya çalışıyorum. Bazen bu konuda kendimi zorluyormuşum gibi geliyor. Zaman zaman bu hiç kitap okuyamama neden oluyor. Bu gibi zamanlardan böyle bir kitap çok iyi geldi.

Son olarak kitaptan güzel bir alıntıyla bitireyim.

"Öykülerde ağlar gibidir, her bir iplik birbirine bağlanır ve siz öyküleri takip ede ede merkeze ulaşırsınız. Çünkü merkez sondur. Her insan bir öyküdeki ipliktir."




14 yorum:

  1. Her insan öyküde ki ipliktir. Öykülerde bağımız var. Anansi Çocukları güzele benziyor

    YanıtlaSil
  2. gaiman sevilmez mi yaaa. bunu okumadım ama başka kitaplarını okudum. bir de güzel dizileri vaar :) good omens, lucifer gibiiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet filmleri, dizileri, kitapları biliyorumdum. Ama bu zamana kadar okumadım. Keşke önceden okusaydım :)

      Sil
  3. okumadığım bir kitap ama konusu ilgimi çekti kesinlikle şans verebilirim :)

    YanıtlaSil
  4. Mezarlık Kitabını merak ediyordum ben de, hatta yıllar önce listeme eklemiştim ama bi türlü nasip olmadı. Bunu da aklımda tutayım belki ikisini birlikte alırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de istiyorum Mezarlık Kitabını okumayı bakalım ne zaman okuyabilicem :)

      Sil
  5. Uzun zamandır fantastik okumadım. Güzele benziyor. Aklımda olsun. Teşekkür ederim 😊🤚

    YanıtlaSil
  6. Anansi çocuklarını okumadım ama fantastik kitapları severim. Listeye ekleyelim :)

    YanıtlaSil
  7. Alıntı çok hoşuma gitti :)
    Yazarın kitaplarını merak ediyorum ama okuma fırsatım olmadı henüz :)

    YanıtlaSil