12 Temmuz 2020 Pazar

Verimsiz geçen zamanlar..


Bugün benim için çok saçma geçen, gereksiz, verimsiz ve bir o kadar da sinir bozucu bir gündü. Aslında zamanımı olabildiğince verimli geçirmeye çalışıyorum. Sabahları kalmak istmeme rağmen erken kalkıyorum. Ama bir türlü verimli geçirebilmeyi beceremiyorum. Olmuyor olmuyor OL-MU-YOR. Yapmam gerekenleri yetiştiremiyorum. Bir sonraki güne sarkıyor. Bir sonraki gün, bir sonraki gün derken... Bu döngüyü kıramıyorum. Gelelim bu güne.

Sabah küçük kardeşim telefonumun şifresini öğrenmiş. Ben de değiştirdim ama keşke değiştirmeseydim. Çünkü şifreyi unuttum. Çünkü mükemmelim(!) Parmak izimle girdiğimden dolayı şifreyi unuttuğumu da fark etmemişim. Öğlenden sonra ne yaptım bu şifreyi ne yaptım ne yaptım diye 2 saat düşündüm. Ama bulumadım. Parmak izimle açıyorum ama şifre olmadan da değiştiremiyor. Parmak izimi okumazsa ya da açılıp kapanınca da şifre istiyor. Sinirim tepeme çıktı haliyle.

Sonra naparız diye diğer kardeşimle baktık internete ve format atmaya karar verdik. Bütün fotoğrafları, belgeleri falan yedekledim. Ve formatı attık. Sonunda düzeltebildik. Sonranın da uygulamaları indirmekle, fotoğrafları ve belgeleri düzenlemekle, ayarları eski haline getirmekle falan uğraştım. Tabi ki olan boşa giden zamanıma oldu. Ne verimli geçti, ne eğlenceli. Resmen çöp oldu bugün. Ama belliydi sabahdan bi keyifsizdim. Ama bu sadace bugüne özel değil. 

Hergün gerekli gereksiz nedenlerle uçuyup gidiyor zamanım. Bunları buraya yazmak istedim. Çünkü şuan hiçbir yapmadan boş boş yatıyorum. Merak ediyorum sizler neler yapıyorsun, zamanınızı nasıl verimli geçirebiliyorsunuz ?

45 yorum:

  1. Zamanı iyi yönetmek bir hünerdir. Bu konuda çok başarılı olduğum söylenemez. İşleri ertelememeye dikkat ederim elimden geldiğince. Hesapta olmayan gelişmeler için her zaman bir obsiyon olmalı. Aksi halde kriz geliyorum demez 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle büyük bir hüner. Başarılı olanlara hayranım. 😊😊

      Sil
  2. Benim rutine bindi sabah 7:30 da kalk işe git akşam gel 21 yıldır aynı kısır döngü devam ediyor. Cumartesi pazar tatil hayat böyle geçiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında düzenli bir rutin olması iyi ama bazen insan tek düzelikten sıkılıyor.

      Sil
    2. Bir yerden sonra kendini robot gibi hissediyorsun

      Sil
  3. Çok da verimsiz sayılmaz aslında... Bir problem çözülmüş en azından ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya allahtan çözüldü yoksa büyük krizdi ;)

      Sil
  4. Bazen fuzuli geçen zamana isyan ediyor insan. Eskiden sık sık bilgisayarda yaptığım çalışmayı kaydetmediğim için silinir ve saatlerce uğraştığım çalışmayı oturup yeniden yapardım. Şimdi sürekli otomatikman hafıza kaydı yapan bilgisayarlar sayesinde bu dertten kurtuldum Allah'a şükür:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklıma yaptığım ödevlerin silinmesi geldi gerçekten sinir bozucu :)

      Sil
  5. Her zaman dolu dolu ve de verimli geçmesi mümkün değil. Hiçbir neden yokken arada afakanlar basıyor, yatıp uyumak, hatta hiç uyanmak istemiyor insan. Nedeni hepimizde aynı sanırım:/

    YanıtlaSil
  6. Bir kağıt kalem alıyorum, işleri alt alta yazıyorum, ne kadar zaman alacağını yanına yazıyorum, sahip olduğum boşukları düşünüp her bir işi ona uygun olan boşluğa koyuyorum. Bu kadar :) Yıllardır böyle, herşeye zamanım yetiyor, işin sırrı "planlı olmak" :) Bana göre tabii, herkese göre değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir yöntem aslında bir ara bende ajanda tutmaya karar vermiştim. Sonra ajandayı süslicem, güzel olucak diye daha fazla vakit harcadım ne yazık ki.

      Sil
  7. Geçmiş olsun :( olur arada unutkanlıklar diğer günlerin güzel geçmesi dileği ile.. 😊

    YanıtlaSil
  8. Akışına bırak, kendini kasınca hiç olmuyor.

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten halledebildiğim için çok mutluyum. Bende erken kalkarım. Kalmasam eğer daha da verimsiz oluyor herhalde.

    YanıtlaSil
  10. Sıkılıyorsan mim var sayfamda liseli =)

    YanıtlaSil
  11. Grafik ve tasarım mesleği yapıyorum sen onca emek harcadığın dosyanın programın eror verip uçmasının ardından yaşanan çaresizliği bilir misin :D :D :D :D :D :D :D

    YanıtlaSil
  12. Oluyor öyle bazen ..
    Ben de zamanımı verimli kullanmayı severim ve planlar yaparım ama bunları bazen yaparım bazen yapamam..Canımız sağolsun napalım :)

    YanıtlaSil
  13. yaa hepimiz senin gibiyiz ve böyle saçma şeylerle uğraştığımız çok oluyo :) cumartesi akşamından pazar akşamına dek o yüzden hiç gözükmedin bloglarda sen demekkiiii :) hımmmm aman en güzeli boş boş yatmak yahuuu. net dizileri, yazlık yeni yerli diziler, filmler, şarkılarla geçiyoo, karpuz ve magnum. sıcak ve uyku :) aman boş geçsin nolca kiiii verimli geçcek diye bir görevimiz mi vaaar yaaaa boşveer sal gitsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya keşke benimde böyle geçse ama çalışman gereken konular, çözmem gereken testler de beni bekliyor :(

      Sil
    2. yaparsın onları da bitircen nasıl olsa. ay bitiyo okul yaa bi süre sonra görcen :)

      Sil
  14. ben de işim gereği güç kaynaksız bir bilgisayardaysam, montaj yaparken elektrik gittiğinde tüm emeklerim çöpe gidiyor. yazın klimalara çok yüklenildiğinden bulunduğum yerde elektrik anlık gidip gelebiliyor. çok sinir bozucu bi durum.

    YanıtlaSil
  15. Zaman,pek verimsiz geçmemiş gibi,telefon,şifre vs gibi şeyler üzerinde birşeyler öğrenmiş oldunuz bu vesileyle..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O anda öğrenmemiş olmak isterdim. Ama bu vesileyle öğrenmiş oldum 😊

      Sil
  16. Zaman çok kıymetli. Boşa gidince sinir oluyor insan. Ama bazen de akışına bırakmalı.

    YanıtlaSil
  17. Her gün bir olmaz tabi ama arada insanın hiçbir şey yapmadan zaman geçirmeye de ihtiyacı oluyor, en azından bir hatayı gidermişsin ve bundan ders çıkarırsan bu zaman boşa gitmiş bir zaman olmaktan çıkar ve kazanca dönüşür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yönden bakınca benim içinde küçük bir kazanç olmuş oldu.

      Sil
    2. Son paylaşımda bu yazıdan alıntı yaptım.

      Sil
  18. Benim günlerimde çok dolu geçiyor ve artık çok bunaldım bir tatili hakettik bence 😊

    YanıtlaSil
  19. Benim de çok yoğun geçiyor bu aralar, bugün biraz nefes alabildim. Yarın tatil olduğu için mutluyum, kendime biraz vakit ayırabileceğim. :))
    Sen de modunu düşürme bence, olumsuz düşündükçe seni etkiler çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler :) Evet fazlasıyla etkileniyorum olumsuz düşüncelerden :)

      Sil
  20. Ben günün verimliliğini huzura göre değerlendiririm nedense. Mesela bugün huzurum yerinde, o yüzden keyfim yerinde :)
    Konu kendine birşey katmaksa bunun için de uğraşıyorum tabi, her gün yeni bir sayfa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyfin yerinde olması önemli tabi o zaman verimsiz bile geçse pek sorun olmaz.

      Sil