22 Haziran 2020 Pazartesi

Ağaç Ev Sohbetleri #44




Bu hafta ağaç ev sohbetlerinin konusunu moderatörümüz sevgili Kayıp Fısıltı (Kedi Mırıltısı) seçti. Ben seviyorum böyle konuları. Hadi başlayalım bakalım.

1. Evcil hayvanınız var mı ya da hiç oldu mu? Bu hayvanı kendinize yoldaş olarak seçmenizin amacı neydi (yani mesela niye kedi değil de özellikle köpek aldınız)? Onunla bir anınızı paylaşın, resmi varsa onu da paylaşabilirsiniz. Eğer yoksa sadece diğer soruları cevaplandırabilirsiniz.
2. Vahşi bir hayvanı evcilleştirebiliyor olsanız bu hangisi olurdu ve neden?
3. Son olarakta evcil hayvan satışı ve alımı hakkında ne düşünüyorsunuz, sizce bu doğru mu?

Benim ve kardeşimin şuana kadar muhabbet kuşumuz, balıklarımız ve su kaplumbağamız oldu. Muhabbet kuşumuzun adı mavişti. Kardeşim çok istediği için alınmıştı. Bizimle 8 yıl yaşadı. Bir gün babam balkonun kapısı açık unutmuş ordan kaçtı malesef. Balıklarımız ve su kaplumbağamızı teyzem doğum günü hediyesi olarak almıştı. Balıklarımı hiç bir zaman yaşatamadığımı anlatmıştım eski blogumda. 

Bugün su kaplumbağamızdan bahsedicem. Adı Pıtırdı. Kendisi biraz fazla yaramaz bir su kaplumbağasıydı. Sürekli bi yuvasıdan çıkma çabasındaydı. Çıkmaya çalışırken ters dönüp dururdu. Hatta bir keresinde sabah yem vermek için yanına gittiğimizde bi baktık. Pıtır yok. Evde yana yana Pıtır'ı arıyoruz. Yerlere dikkatli dikkatli bakıyoruz. Tabi yanlışlıkla ezmekten de korkuyoruz. En sonunda kapını arkasında bulduk. Oraya gelebilmek için yuvasından çıkmış. Yaklaşık 80-90 cm yüksekliğinde vitrinin üzerinden atlamış. Kapının arkasına kadar yürümüş. Bulduğumuzda kabuğu falan kupkuru olmuştu.

Bazen ev giren sinekleri öldürüp, Pıtır'a veriyorduk. O da tabi afiyetle yiyordu. Hatta bir keresinde bir arı öldürüp atmıştık. Tam ölmemiş o arı. Pıtırla resmen dövüş etmislerdi. Tabi bizim sersemlettiğimiz arının Pıtır'ın karşısında bir şansı yoktu. Afiyetle yedi. Bu yaptığımız pek tasvip etmiyor, çocukluk işte.

Bir köpeğim olmasını çok isterdim. Annem kesinlikle evde beslememe izin vermez. Kendi evim olduğun da o sorumluluğu alabilir miyim bilemiyorum.

İkinci soruyu ilk okuduğumda aklıma direk kurt geldi. Bir kurt evcilleştirmek isterdim. Bana güzel geliyorlar. Ama sonra neden daha güçlü, daha hızlı bir hayvan evcilleştirmeyeyim dedim. Aslan, kaplan, panter... Ve net bir karara varamadım.

Evcil hayvan satımını, alımını pek doğru bulmuyorum. Ama evcil hayvanlarımızın hepsi satın almış olduğumuz da bir gerçek. Hayvanları bir kafese kapatmak çok doğru gelmiyor. Ama bir yandan da bir evcil hayvan beslemenin insanlar özellikle çocuklar için sorumluluk duygu kazandırması, bir hayvana bakmanın sevgi, sefkat gibi duyguları arttırabileceğini de düşünüyorum. O yüzden şuan için en doğrusunun satın almak yerine, sahiplenebileceğimiz hayvanı sahiplenmek olduğunu düşünüyorum.

Hayvanları sevelim, koruyalım, sahip çıkalım. Onlar bizim dostlarımız...

***düzeltme: Kaplumbağa kelimesini yazarken "p" yerine "b" yazmışım sonradan fark ettim. Bi de kpss giricem. Bu mükemmel Türkçem ile.



26 yorum:

  1. heyyyo gelcam yineğğğğ ben de şimdisi yazdıııım :)

    YanıtlaSil
  2. ayolcum yengeçler minnacık kerevitler de, bi kavanoza sığıyo hepsiii, yengeçler sıçrayıp intihar ediyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ben belgesellerdeki gibi koca koca yengeçler hayal ettim biran :)
      Yaa niye intihar ediyorlar..

      Sil
  3. Pıtırtı özgürlüğü seven bir su kaplumbağasıymış demek.:)

    YanıtlaSil
  4. Asi pıtıra hayran kaldım :) azimliymiş:))

    YanıtlaSil
  5. Kaplumbağalar genelde fanus ve akvaryumdan çıkmaya çalışıyorlar. Benim kedi, köpek ve balıklarım oldu. Ben en çok kurt köpeğimiz Bobiyi severdim. Bizimle beraber 14 sene yaşadı. Ondan sonra köpek beslemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bizim Pıtır öyle sanıyordum.
      Ya kurt köpeklerini çok severim. 14 sene uzun bir süre kopamaz insan.

      Sil
    2. Artık aileden biri olmuştu :(

      Sil
  6. bu ağaç ev sohbetlerini okumayı seviyorum :)
    benim de kuşlarım balıklarım vardı bir zamanlar..
    ah evet köpek konusunda aynı fikirdeyim ben de köpek beslemek isterdim ama bahçeli ev lazım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum bu sohbetleri :)
      Evet bahçeli ev olmalı :)

      Sil
  7. Alır başımı giderim yapmış hep pıtır:)

    YanıtlaSil
  8. ha haa kpss de başarılaaar :) pıtır çok tatlıymış ama yaaaa :)

    YanıtlaSil
  9. Bende köpeğim olsun istiyorduuuum 😞

    YanıtlaSil
  10. Ah Pıtırcık ben gayretliymiş. Bizimde muhabbet kuşlarımız vardı vaktiyle...

    YanıtlaSil
  11. Pıtırcığa bayıldım ya 😊

    YanıtlaSil
  12. Ya inanır mısın benim kaplumbağamda öyleydi. Bizim ev merdivenliydi, yuvasından çıkıp atıvermiş kendini merdivenin kenarından aşağı. Bir şey olmamıştı ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki bütün kaplumbağaların bir yuvalarından çıkma çabası var. İyi bi şey olmamış :)

      Sil