23 Temmuz 2020 Perşembe

Mezunum ama sonrası


5 6 gün falan oldu aslında, son sınavımın açıklanmasıyla resmen mezun oldum. Gerçi daha diploma falan yok ortada. Ağustosta geçici diploma verilicekmiş. Aslı ne zaman verilir bilemiyorum. Normal de mezun oldum diye sevinmem, bunu duyurmak istemem falan lazımdı ama içimde bir burukluk var. Yazmak bile istemedim.

Zaten okuduğum bölümü severek okumadım. Benim için yanlış bir karardı. Ama bunu fark ettiğim de biraz fazla geç oldu. Okulu bitirmekten başka bir şey gelmedi elimden. Bu yüzden son 1, 2 senedir içim de bir karamsarlık, ümitsizlik hakim. Gelecek konusunda çok kaygılıyım. Çünkü dile kolay 16 senelik eğitim hayatım boyuncaki amaçım neydi? İyi bir meslek, mutlu olacağım bir meslek... Ve hiçbir zaman başarısız bir öğrenci de olmadım. Biraz kendimi övücekmişim gibi olucak ama çalışkan sayılırdım. Sınava hazırlanırken o gereksiz sınav psikolojisine girmeseydim. Biraz daha kendimi sıkıp çalışsaydım. Çok daha iyi ve seveceğim bir bölüm kazanabilirdim belki. 

Şimdi elimde ne kaldı? Sevemeyeceğim, mutlu olamayacağım bir meslek... Başarısızlıklar... Boşa giden emekler... Ve normalde de iş bulmam büyük bir sorunken pandemi süreciyle imkansıza yaklaştı gibi. Evet evet biliyorum keşkelerin bir anlamı yok, bu kadar karamsar da olmamalıyım. Ama elimde değil. İş ilanlarına bakıyorum, alternatif bir şeyler düşünmeye çalışıyorum ama içinden pek de çıkabildiğim söylenemez.

Şuan Kpss çalışıyorum. Ve sınavada 44 gün kaldı. Sınav bittikten sonra nolucağını düşünmek bile istemiyorum. Nasıl bir boşluğa düşüceğimi bilmiyorum.

Sanki benim hayallerimi hep başkaları yaşadı. Bana yaşayacak hayal kalmadı. Ne yapmak istiyorum ben? Yapabilir miyim? Cesaretim var mı? Sen her şeyi başarabilirsin diye bir yazı yazmıştım. Hatırladınız mı? Bunu kendime sürekli söylemeye çalışıyorum. Ama o kadar kafam karışık ki neyi başarmalıyım onu bile bilmiyorum.

Tamam neyse daha fazla karamsar olmadan sonlansın bu yazı. Şuan güzel bir şeyler olsun istiyorum sadece. Mutluksuzluktan değil de mutluluktan ağlamak istiyorum. Güzel şeyler çıksın artık karşıma. Mutlu ve güzel olan her şeylerden...


55 yorum:

  1. Bunları yazıyor olman bile, ne kadar mücadeleci olduğunun kanıtıdır. Eminim senin için en doğru olan yolu bulacaksındır.

    YanıtlaSil
  2. Şu kpss bitsin de bir yere girip çalışmaya başlarsan belki herşey kendiliğinden düzelir..Kpss,de başarılar dilerim..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Bakalım bir bitsin neler olucak 😊

      Sil
  3. Hangi bölümü okudun bilemiyorum tabi ama mutlaka mezun olduğun okulla ilgili bir şey yapman gerekmiyor. Hiç bir şey için geç değil ayrıca çalışıp farkı bir bölümde okuyabilirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet geç değil ama o cesareti bulabilmeyi umuyorum.

      Sil
  4. Her kes mesleğini yapmıyor ki canım. Belki bambaşka kapılar açılır önünüzde kim bilir?
    Belki o diploma sadece bir anahtardır. Güzel şeyleri çağıralım. Geliyorlar çünkü...
    Bu arada küçük oğlumdan daha küçüksünüz. 4 yıl kadar önce kpss sürecini birlikte yaşadık. Aileler için de inanın çok zor. O şimdi istediği yerde çok şükür. Öyle umutsuzdu ki... Bir mucize olması gerekiyordu ve oldu. Sizin için de olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çağırdık gelmesini bekliyoruz o zaman.. İnsallah o mucize benim için de olur :)

      Sil
  5. Tebrik ederim hayat şimdi başlıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Galiba öyle küçükken büyümeyi çok isterdim ama şimdi küçüklüğüme dönmek istiyorum.

      Sil
  6. İnsanın sevmediği bir bölüm okuması ne demek az çok biliyorum ama böyle düşünme bence insan her yaşta hayalinin peşinden gitmeli ikinci üniversite okuyabilirsin ya da hayalin için ne gerekiyorsa onu yapabilirsin. Bir süre sonra bu karamsarlıktan çıkacağina eminim:) önce ne istiyosun gerçekten onu bi düşün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceliğim ne istediğime kesin karar vermebilmek yoksa şuan düşdüğüm durumu tekrar dönmüş olurum ve bu en son isteyeceğim şey.

      Sil
  7. Derin bir nefes al ve her şey çok güzel olacak de. Sevdiğin konularla ilgili kursları, seminerleri de takip edip kendini o konularda geliştirebilirsin. Öğrenmek için sadece üniversiteler yok. Daha yolun çok başındasın, her şeyi yapabileceğini unutma. Haydi yolun açık olsun, gerçekten çok seveceğin, sabahları keyifle gideceğşn bir işyerinde işe başla, güzel insanlarla birlikte çalış,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet her şeyi araştırıdım bir süreçteyim içime sinecek isteyeceğim o şey bulabilirim umarım

      Sil
  8. Tam da ''Sen Her Şeyi Başarabilirsin'' yazını hatırlatacaktım. Pandemi döneminde iş konusu herkes için sıkıntıya girdi aslında. İşi varken kaybeden azımsanmayacak bir çoğunluk var. İçini serin tut lütfen. Mezuniyetini kutluyor, ''Gün doğmadan neler doğar'' diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kendime sürekli bu cümleyi hatırlatıyorum. "Gün doğmadan neler doğar" değil mi?

      Sil
  9. Umarım hayallerin gerçek olur, her ne olursa olsun karamsarlığa düşmeyip önümüze çıkan veya çıkacak olan fırsatları kaçırmamak için gözümüzü açık tutmamız gerekir. Yaşadığımız mağlubiyetler, başarısızlıklar bizi karamsarlığa düşürürse önümüzdeki fırsatları göremeyiz. Umarım şuan içine düşmüş olduğun bu durumdan en kısa sürede toplar ve çıkarsın.

    YanıtlaSil
  10. Valla ben benim dışımda mezun olduğu bölümün mesleğini yapan kimseyi tanımadım :) Hayat çok dinamik, daha yeni başlıyorsunuz hayata, hiç umutsuzluğa gerek yok, bir çok kapı çıkacak karşınıza.. Bol şans ve hayırlı olsun, tebrik ederim mezuniyetinizi de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Gerçekten çok şansısınız. Ben de çok isterdim. İlerleyen süreç de ben de böylesine şanslı olabilirim. :)

      Sil
  11. Teşekkür ederim. Umarım her ikimiz için her şey güzel olur.

    YanıtlaSil
  12. oleeeey çok sevindim, kutlarım seni minnoş, ya bi dolu insan sevdiği istediği bölümde okuyamıyo bizim bölümde, kpss sınavı yakında evet, çok çok başarılar dilerim sanaa, belki işe girersin sonra seversin, peki bir de istersen belki istediğin bir bölümde yüksek lisans da yapabilirsin ki, veya eğitimler kurslarla veya açık öğretimle de başka bir bölümde de okuyabilirsin. öncelikle kpss ye yoğunlaş ki, bizim ülkede işe girebilmek bile zor ki. önemli yani işe girmek. zamanla yine düşünürsün yaa, bize de anlatırsın, belki bulunur ki başka formüller deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bakalım hayırlısı neler olucak. Bana da bu süreçte bol bol eşlik ediceksiniz gibi. :)

      Sil
  13. Mezuniyerini tebrik ederim. Okulun ilk yıllarında ben de pek severek gelmemiştim okuduğum bölüme. İstediklerim ve yapmak zorunda olduğum birbiriyle çakışmaya başladı çünkü. İnsan kendini, yeterliliklerini sorgulamaya başlıyor. Sanki üniversitedeki o başarısızlık bütün hayatıma yayılmış gibi hissediyorum. Hala da öyle. Senin gibi o kadar okudum şimdi bırakamam diye düşünüyorum. Şey gibi oldu. Bu yol yanlış ama o kadar da yürüdük şimdi :D Aslında düşününce hiçbir şey için geç değil. Ben aileme de dedim. Eğer bu içine itildiğim meslek beni mutsuz edersek çalışırken tekrar istediğim şeyi yapmak için uğraşacağım diye. Bu süreç gerçekten zorlu bir süreç. KPSS benim de sürecimin bir parçası. Umarım hayatımızın geri kalanında yaptığımız seçimler bizi mutlu eder ve hiçbir pişmanlık duymayız. Her zaman güçlü olman dileğiyle. Kendini bırakma her şeyi değiştirecek kişinin sen olduğunu da unutma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım ikimiz içinde her şey güzel olur :)

      Sil
  14. Yankımmmm, seni öncelikle tebrik ederim. Mezun olmanın sevincini yaşamadan işe girme telaşına kapılmışsın. İnan ki o da olacak ve bu özgür günlerini özleyeceksin, "keşke kendimi boş yere üzmeseymişim" diyeceksin. Herkesin kısmeti ayrılmıştır. Hayallerimize ulaşmak için hiçbir zaman geç değildir. İşe girdiğinde bile hem çalışıp hem okuyabilirsin. Gece okulları var ve zaten uzaktan eğitime doğru bir gidişat var. İnşallah hakkında en hayırlısı olur. Herkes sana öyle güzel mesajlar bırakmış ki üzerine diyecek fazla bir şey kalmamış aslında. Hayata her zaman pozitif ve umutla bakmayı unutma. Gerisi kendiliğinden gelecektir zaten.

    Bu arada 1000 Kitap'a kitabımla ilgili alıntılar bırakmışsın. Sonsuz desteğin için sonsuz teşekkürler sana. Çok mutlu oldummmm çooookkk....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnsallah hayırlı bakalım..
      Ya ne çabuk fark etmişsiniz..

      Sil
  15. insan sevdiği işi yaptığı sürece mutlu olur. her sabah küfürlerle gidilen bi iş ne kadar maddi tatmine ulaştırsa da götürüleri çok fazladır. hoşlanmadığın bi bölümü okudun ama pratikte iki yol var, meslek haline geldiğinde sevme olasılığın olabilir. okumak ve çalışmak arasında korkunç bi uçurum var. çalışmaya başlayınca iyi yanlarını keşfedebilirsin. baktın olmadı. baştan başla. cidden başlamanın yaşı yok. farklı kurslarla sevebileceğin bi alana yönelir, mutlu bi iş hayatı sürebilirsin. pırıl pırıl bi gelecek dilerim seninle olur, yolun açık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim. Çalışmak da sevdirmicek malesef. Ne yapıcam konusunuda kafam karışım ama umarım en kısa zamanda bu karışıklıktan kurtulabilirim.

      Sil
  16. yeni keşfettim blogunu. son yazını da okuyunca hem şaşırdım hem de biraz sevindim çünkü benim gibi "mezun oldum ya sonrası?" diye düşünüp bunu yazıya döken bi bloggerla karşılaştım.
    hayat akıyor... bakalım neler olacak. her şey gönlünce olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir çok kişi aynı derten muzdarip. Neler gösterecek hayat :)

      Sil
  17. Öncelikle tebrikler :) Çoğumuz istediğimiz bölümlerde okuyamıyoruz haklısın.Ben de istemediğim bir bölümü bitirmiştim yıllar yıllar önce ama sonra hayat bana öyle ilginç kapılar açtı ki anlatamam..
    Pes etmek yok hayat yeni başlıyor ve bir süre iş hayatında çalışıp ileride istediğin bölümü yine okuyabilirsin ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Bana da umarım güzel kapılar açılır :)

      Sil
  18. Tebrikler ve her şey çok güzel olsun! :)
    Bölüm neydi bu arada?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:) Bölümü söylemesem daha iyi çünkü neden sevmediğimi açıklama ihtiyaçı duyuyorum o yüzden sonra belki açıklayarak anlatırım..

      Sil
  19. Aslında o kadar uzun uzun konuşabilirim ki... Yazdıkça yazarım; çünkü içerik buna oldukça uygun. Ama tek bir şey söyleyeceğim sana: Ne geçiyorsa kalbinden o olsun, karşına güzellikler çıksın! Neşeli sevgilerie, umutla :)

    YanıtlaSil
  20. Öncelikle bu uzun maratonu hayırlısıyla bitirmişsin,mezun olmuşsun tebrik ediyorum seni. Gelecek hakkında endişeli olman normal ülkemiz şartlarında ama hayat daha yeni başlıyor ve bir sürü güzellik getirecektir, ummadığın kapılar açılacaktır. Çoğu insan bitiridiği okullarla ilgili mesleklerde çalışmıyor ama tahsilin sana pekçok şey kattığını öğreniyorsun. Umarım yolun açık, isteklerin gerçek olur.KPSS de başarılar.

    YanıtlaSil
  21. Hala nefes alıyorsun ve hala dizlerin bacakların tutuyor iş işten nefes aldığın ve yürümeye devam ettiğin sürece hiçbir zaman geçmez. Senin başarılarını ne gittiğin okul belirleyebilir ne de kısıtlayabilir. Seni sen kısıtlarsın. Seni sen başarısız kılarsın. Sen nerede olursan ol. Ne okusan oku hayatında doğru seçimler yapmaya ve vazgeçmemeye devam et. Vazgeçmediğin ve ne yaparsan yap başarısız olduğunu düşünmediğin her an başarının bir adım gerisindesindir. Bir adım sonrası başarıdır. Her ne yapmak istiyorsan önüne koy ve yollarını çiz. Benim buna ulaşmam için bu yollardan geçmeliyim de. Şuan başarızlık veya mutsuzluk olarak nitelendirdiğin şeyleri o hedefine ulaşmak için bir yola dönüştürmeye çalış. Onlara saplantılı kalmaktansa onların üzerinden yürüyerek hedefine gitmeye odaklan. Seni sen yapan, geleceğini gelecek yapan, başarını başarı yapan sadece sensin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok teşekkür ederim. Çok hoş bir yorum yazmışsın dönüp dönüp okuyucaklarımdan oldu.. :)

      Sil
  22. heey her şey yolunda ama di miiii, keyfin yerinde miiiiii :) bu yazı ile ilgili bişiler var mııı :) dilhun ivit en güzelini sölemiş. yaparsın yaa ne isterseen, kim tutar seniiii, aslanlar gibiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yolunda yolunda bi sıkıntı yok. Devam sınav çalısmaya son 1 ay. Evet herkes çok güzel şeyler yazdı. Arada okuyorum moralim yerine geliyor

      Sil
    2. evet bu yaz şimdilerde sınav zamanı hıhıms, dgs, ales, kpss, yds filan. sana kolaylıklar başarılar, dua ediciğim senin içiiin :) evet moral çook önemli böyle sınav durumlarında sakinlik çok faydalı. iyi çalışmalar. durgun gibi gelmişsin. çalışıyormuşsun ondanmış oleey :) sistemli, planlı, saatli çalış bak iyi oluyoooo :)

      Sil
    3. Ya dua mı ediyosun. Çok sevindim. Kocam kocam öptüm :)

      Sil
    4. baak bi son yazısımaaa :)

      Sil
  23. tebrik ederim mezun olduğun için. karamsar olman çok doğal. bu sene neler neler yaşadık bir de sevmediğin bir bölümden mezun olunca boşluğa düştün çok doğal kendine yüklenme yani. araştırman ok güzel belki yeni fırsatlar bulursun, sertifikalar alırsın onlardan yürürsün bir şeye. hayatın ne getireceği belli değil ama inşallah seveceğin ve hayırlısı olan bir işe başlarsın. şunu d unutma herkesin zamanı kendinedir yani geç kaldım deme hiçbir zaman :) benim kuzenlerim 6 7 sene kpss çalıştı en sonunda öğretmen olarak atandılar. geç kalmadılar herkesin zamanı farklı işliyor sadece. bu örnekleri de veriyim dedim ama kötü anlamda anlama. şunun için dedim belki başka üni okursun ya da açıktan okursun. zaman kaybı diye düşünme bunları, istiyorsan peşinden git, söylemesi kolay yapması zor ama hedefe ulaşınca güzeldir eminim. illaki sana göre şeyler vardır. kendini hiç bunaltma, sağlıkla kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O örnekleri duyuyorum ben de sık sık. Ama galiba herkesin zamanın farklı işlediği gerçeğini kabullenmekte zorlanıyorum. Ne diyelim hayırlı artık. Teşekkürler:)

      Sil
  24. Senin almaya cesaret edemediğin riskleri alanlar, senin yaşamak istediğin hayatı yaşarlar. Tam da senin yazdıklarına benzer şeyler düşünürken,cesaretsiz ve umutsuzken bu söz karşıma çıktı. O kadar doğru ki aslında risk her yerde ve hep vardır. Önemli olan o ilk adımı atabilecek cesareti göstermek. 32 yaşındayım bu sene önlisanstan bir bölümden mezun oldum ve bu 3.üniversitem kendimi arayışım ne sevdiğimi ne istediğimi bilme uğraşım son buldu çünkü istediğim bir bölümü bitirdim bu sefer dedim ama senin gibi pandemi sürecine denk geldim. Dgs ye girip lisansa tamamlamak planım.Yarın sınavım var hatta. 1 ay sonra da kpss ye giriyorum. Benim için savaş bitmedi hala devam ediyor ama çevremde gördüğüm insanların bazısı gerçekten ballı :) bazısı ise benim cesaret edemediğim şeylere cesaret edip yollarını çok önceden çizmişler. Hiçbir şeyden korkma. Yeter ki suyun önünü tıkama akmasına izin ver emin ol su yolunu bulacaktır. Su akar yolunu bulur sende bulacaksın geç olsa da bende bulacağım. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O cesareti en kısa zaman da bulabilmek ümidiyle çok teşekkürler. Sevgiyle kalın :)

      Sil