6 Eylül 2020 Pazar

Bir süredir yokum buralarda. Pek içimden gelmedi bir şeyler yazmak. Kpss çalışmakla meşguldüm. 7/24 çalışmasamda son zamanlar biraz daha ağırlık vermek istedim. Beklenen an geldi ve girdim bugün sınava. Nasıl geçti? Pek emin değilim. Çünkü bana her zaman yaptığım sorular doğru gelir. O yüzden net bir şey söyleyemem. Ben yapıyorum yanlış mı olucak (!). Tabi baktım internet sorulara, yorumlara falan ama. 


Her neyse açıklanınca görücez artık. Önümüze bakalım. Benim sınav maceralarım bitmiyor. Biter mi? Şimdi de yds'ye başlıcam. Şimdiden gözümde büyüdü. Kormuyor değilim. Şu kaynak güzel, şu videoları falan izleyebilirsin şeklinde önerilerinizi bekliyorum. Çok ihtiyacım var.. 

Geldiğimden beri başım ağrıyor. Biraz dinledim. Odamı toparladım. Biraz daha dinleneyim. Baş ağrım falan da geçsin. Akşam sevdiğim bütün blogları tek tek ziyaret edicem. Bayağı bir okunacak yazı birikmiş. :)

40 yorum:

  1. Geçmiş olsun inşallah yeterli güzel bir puan alırsınız :)

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun Yankım. İnşallah beklediğin sonucu alırsın. Diğer sınavın için de şimdiden başarılar dilerim. Birkaç gün dinlendikten sonra her gün hedefli gidebilirsen; şu kadar konu, şu kadar test şu tarihe/saate kadar bitecek şeklinde... fayda görebilirsin. Sevgi ve selamlarımla :))

    YanıtlaSil
  3. ALlah gönlündekini hayırlı etsin ,hakkındakini de gönlüne sevdirsin :)

    YanıtlaSil
  4. umarım , sınavdan güzel bir sonuc alırsın, sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. İnşallah güzel bir sonuç belgesi gelir eline. Güzel bir yere yerleşirsin ardından. Bütün sıkıntıların uçar gider dilerim.
    YDS zorlu bir sınavdır yalnız. Senede iki kez. Kasımdaydı sanırım sıradaki. Onun için hedefi birazcık uzatabilirsin, birkaç sene gibi. Gerçi yabancı dille eğitim yapan bir üni'den mezunsan C garantidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bakalım. Ne yazık ki ingilizce ağırlıklı bir üniversite de okumamdım. Daha sonra 2021 de girmeyi düşünüyorum bakalım.

      Sil
  6. hoşgeldiiin, kpss geçmiş olsuun, bi sürü yetişemeyen de oldu sınava, trafik çok diye, kaplumbağa terbiyecisi :) figürasyon :) yds, üç haftan var, ya bir soru kitabı al barik yani, belki bir de kelime kitabı olabiler, suat gürcan, modadil yayıncılık olabilir, soru bankaları işte. iki kitap alabilirsin yani. başka şeyler de aklıma gelince söleriiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum. Ya çok üzülüyorum ben de yetişemeyenlere. Ah o kaplumbaga terbiyecisi :( Ben şimdi girmicem yds'ye. Bu senenin sonuna kadar çalışımam bakalım. En az 5-6 ay calışmalıyım. İnternete kaynak önerileri falan listeledim. Seninkilere bakıyım. Videolarla falan.. öyle işte :)

      Sil
    2. anlamadım kii. yani seneye mart nisan da filan olcak ona mı gircen. bu senenin sonuna dek çalışmıcan mı, yeni yılda mı başlıycan, o zaman eylülde giricen seneye. çalışmaya başlıycağın zaman da söle, yine sana sölerim kaynaklar :)

      Sil
    3. https://sadevederin.blogspot.com/2020/07/yaz-boyu-edebiyat-etkinligi-4.html

      bak üstte sölediğim iki kitap, bu yazımın fotosunda var :)

      Sil
    4. Evet seneye mart nisan gibi falan düsünüyorum. Simdiden baslıcam. Evet görmuştüm o resmindekileri. Algıda seçicilik. :) Tesekürler :)

      Sil
  7. yapacak işler sınavlar hiç bitmez. bolca kolaylık diliyorum. umarım hepsi gönlünce olur. canını sıkma dua et inşallah bir gün rahata kavuşursun =)
    ben de kpss ye deneme amaçlı girdim 2 aydır çalışıyorum ama zaten 2 yıl sonra gireceğim asıl. erken çalışmaya başlamam iyi oldu. yds ve ales evet illaki girmem gerek benim de çünkü mezun olduktan sonra müsait bir zamanda yüksek lisans yapmayı çok istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bitmiyor asla. Kesinlikle erken başlaman iyi olmuş ama çok da sıkma kendini derim ben erkende. Hayırlısı ikimiz içinde :)

      Sil
  8. Geçmiş olsun inşallah çok iyi puan alırsın kpssden

    YanıtlaSil
  9. seni o kadar iyi anlıyorum ki benim de tüm yılım sınavlara çalışmakla geçti üstelik kaç tanesine aynı andaa. kafayı yiyeceğim az kaldı yani çıldırmaya başlıyorum gibi hissediyorum. sanki saçlarımdan elektrik çıkacak gibi falan. sakin kalmaya çalıştıkça bazen ağlayasım geliyor. alese girdim mükemmel değil ama iyi not aldım. kpss için de çok mükemmel hazırlanmasam da çalışmıştım girecektim ama 15 dakika geç kaldım giremedim. yol boyunca geç kalacağımı bilmeden önce bile gerginlikten uçan kuş görsem ağlayasım geliyordu zaten. trafik çok fenaydı kaza yapanları gördükçe fena oldum sonra zaman dolduğunda arabalar kenara çekti birer birer kaldırıma inip ağlayan insanları gördüm kendi durumuma üzüntümü yaşayamıyordum aracı dayım kullanıyordu geç kaldık diye aşırı gergin sinirliydi bir de ağlasam delirir diye korktum. ama ağlayan birini görünce de tutamam ben hiç kendimi. yani kısacası berbat bir gündü.

    neyse ydsye de gireceğim birkaç gün sonra sakin kalmaya çalışıyorum. bu konuda sana birkaç şey önermek istedim. bu yılın sonunu beklememelisin. kpssden dolayı dinlenmek istediğini çok iyi anlayabiliyorum şuan aynı şeyleri hissediyorum ama gerçekten beklememelisin. biraz dinlen ve başla çalışmaya. temelin sağlamsa bir şey diyemem fakat değilse öncelikle gramer çalış. en azından yıl sonuna kadar gramer tekrar et. grameri iyi öğrendikten sonra soru çözmeye başla. çünkü önemli olan gramer. daha sonra soru tiplerini öğren her soru tipi için ayrı ayrı nasıl çözülür videoları izle ve her soru tipi için bolca soru çöz. çözme yöntemini öğrendikten sonra soruların tamamını okumadan bile kolayca çözülüyorlar. Bunun için sana hakkı şahin'i öneririm soru yöntemlerini kalıpları ve detaylı birkaç şeyi çok iyi anlatıyo yutupta. gramer için de özer kiraz var yine yutupta ondan da faydalanabilirsin ben bu iki hocanın videolarını bol bol izledim. hatta hakkı şahini bazen başa dönüp video hızını arttırıp tekrar izliyorum detayları hatırlamama yardımcı oluyor.

    Telefon uygulamaları da kullanıyorum onların da ismini yazayım hepsi faydalı oldu bana; cake, english stories, voscreen, vocab builder, blarma, english grammar tests, simpler, duolingo, fairy tales

    bu uygulamalardan bazısı test içerikli, bazısı kelime öğretmek için, bazısı minik hikayeler okuyarak çeviri geliştirmek için bazısı da videolarla öğretiyor. ben hepsini dönüşüklü kullanıyorum. ders çalışmaktan sıkıldığımda bunları kullanıyorum biraz puan sistemli oldukları için oyun oynuyormuş hissi veriyor sıkmıyor. soru çözmek için de modadilden kitap aldım sınav stratejileri diye deepin de bahsettiği kitaplardan. bi de odtünün reader at work 1 kitabı başlangıç için uygun metinler içeriyor ve çeviri geliştirip okuduğunu anlama becerisi edinmek için çok iyi onu da kullanıyorum. ay çok konuştum galiba umarım işine yarar bu söylediklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa çok üzüldüm. Çok kötü olmuş, ne söylesem de teselli etmicek ama.. Evet bi ona çalış bi buna çalış. Ne olucağının berlirsizliği. Çok yıpratıyor insanı.
      Yds sınavında başarılar diliyorum. Umarım istediğin puanı alırsın. Ben de youtube Hakkı Şahin'i izlemeye başlamıştım. Doğru bir karar vermişim o zaman. Bütün önerilerin için çok ama çok teşekürler. Hepsine bakıcam..

      Sil
    2. teşekkür ederim sana da başarılar dilerim :) bir yıldır erteleniyor sınavlar hepsinin yakın tarihe yığılması iyi olmadı benim için ama en azından yds açısından daha iyi çalışacak zaman bulmam iyi oldu. yine de bu hafta çok gerginim zamanın azalmış olması bu kadar bekledikten sonra tedirgin hissettiriyor. hele kpssde olanlardan sonra bir yanımı boşlukta hissediyorum. yani o kadar emeğin hakkını veremezsem ya bi şey olur da şaşırırsam falan diye hani iğne olurken yaşanılan duyguya benziyor birazcık, oluncaya kadar bir tedirginlik yaşanır ya öyle bir şey :) hakkı şahini izledikçe konuyla alakalı netten de testler bularak çözersen daha verimli olur :) iyi dersler kolay gelsin çok çok :)

      Sil
    3. Sakin sakin.. Ben inanıyorum olucak istediğin puanları alıcaksın. Emeklerinin karşılığını da. Çok teşekkür ederim. Sana kolay gelsin. Unutma çok güzel olucak :))

      Sil
  10. Aa hayırlısı olsun ve geçmiş olsun :) sınav stresi insanı yoruyor ama umarım emeklerinin karşılığını alırsın 😊

    YanıtlaSil
  11. Ayyy bende bende. Kpps bitti yds tekrar devam edicemö😄 aynı yolum yolcusu olunca bir dost gibi hissettim sizii:)

    YanıtlaSil
  12. paylaşım için thanks

    YanıtlaSil
  13. Umarım istediğin başarıyı elde edersin, şimdiden başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  14. Geçmiş olsun inşallah güzel sonuçlar gelir bende uzun bir süredir bu yüzden ve iş yoğunluğum yüzünden olamıyorum buralarda ama sizleri özlemişim 🌱

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekürler.. Ben de pek olamadım. Özleniyor buralar.. :)

      Sil
    2. sen burayı özle tabiii biz de seni özlemek durumunda kalmayalııım :)

      Sil
    3. Yaa özletmemeye çalışırım elimden geldiğince. :)

      Sil
  15. Teşekkürler. Bakalım umarım :)

    YanıtlaSil