10 Ağustos 2020 Pazartesi

Çöl mavisi

 

Daha önce Timbuktu adın da bir yer duydunuz mu? Ya da desert blues yani çöl mavi ne demek biliyor musunuz? Ne yalan söyleyim ben duymadım ta ki bir kaç gün öncesine kadar. Spotify da rastgele müzik dinlerken keşfettiğim şarkıyla öğrenmiş oldum.


Songhoy Blues - Worry (ne yazık ki artık youtube videosu koymayı düşünmüyorum çünkü mobil şeklindeyken görünmüyorlar. Şuana kadar koyduklarımın hiç biri görünmüyor :( Dinlemek için üstüne tıklayabilirsiniz.) Kimmiş bu grup diye bakarken Afrikalı bir grup olduğunu gördüm. Tımbuktu da Mali de bir şehirmiş. Şöyle bir şey itiraf edeyim. Kuzey Afrikadaki belli başlı ülkeler dışında Afrika ülkerini pek bilmiyorum. Harita bilgim fena olmamasına rağmen Afrika kıtasıdaki ülkelerin yerlerini pek kestiremiyorum da. İsimleri dışında pek de bir bilgi yok. Mali de bunlarda biri. Nedir, ne değildir bilmem. Bundan dolayı galiba grup ilgimi çekti.

**Songhoy Blues grubu desert blues yani çöl mavisi denilen bir müzik türü yapıyorlar. Aslında blues müzik ile kuzey afrika müziğinin bir birleşimi. Bu müzik sömürgeci devletlerin Kuzey Afrikayı terk etmesinin sonrası Tamasheq halkının zor, karışık durumu ifade etmeleriyle ortaya çıkmış. Tamasheq halkı, Kuzey Afrika'nın Mali , Cezayir , Nijer , Libya ve Çad'ın modern ulusal sınırları boyunca Sahra'nın büyük bir bölümünü kapsayan ve daha az ölçüde Burkina Faso ve Nijerya'ya ulaşan bir bölgeyi kapsamakta.

**Grup ülkenin kuzeyinde yaşanan siyasi nedenlerden dolayı, sigara, alkol ve müziği yasaklanması gibi Tımbuktu ayrılarak ülkenin başkenti Bamako da kurulmuşlar. "... kuzeyin o yitirilmiş ambiyansını yeniden yaratmak ve tüm mültecilere bu kuzey şarkılarını yeniden yaşatmak için" grubu kurdukları söylüyorlar.

Hiç bildiğim bir tarz olmamasına rağmen ben dinlerken keyif aldım. Peki siz nasıl buldunuz.

** Wikipedi alıntıdır.

31 yorum:

  1. Timbuktu’yu duymuştum :)
    Çöl mavisi diye bir tarz hakkında da ayrıntılı bir bilgiye sahip olduk, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Timbuktu'yu ve müzik grubunu yeni duyduk,meraktan az önce Timbuktuya gidip geldik..😊 Ama Google Setreet henüz oraya uğramadığı için pek gezemedik..Müzik grubu iyimiş klasik batı-amerikan tarzı müzikle popu karıştırmış sanki..Grubun kurulma amacı da anlamlımış..Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Videolar mobilken neden görünmüyor acaba? Ben görüyorum. Seninkileri de görüyordum. Kod olarak kopyalandığından ağır gelmiş olabilir. Neyse, böyle tıklamalı da iyi.
    Bu müzikten haberim yoktu. Altında yatan anlam, ortaya çıkış hikâyesi çok etkileyiciymiş. Severek dinledim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden oluyor bilmiyorum. Önceden koyduklarımıda göremiyorum mobilde. Anlamadım pek. Bir amaç olan müzikleri seviyorum. Rica ederim :)

      Sil
  4. Paul Auster - timbuktu vardır bir de :) onu da anmadan geçmeyelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın böyle bir kitabı mı varmış. İlk defa duydum. Teşekkürler bu bilgi için :)

      Sil
  5. Afrika biraz unutulmuş bir kıta galiba. Evet bu video işine çok sinir bozucu :(

    YanıtlaSil
  6. İlginçmiş. İlk defa duydum. Bakacağım mutlaka bir tane şarkılarına. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım beğinecek misin ben en çok ilk kesfim olan worry beğendim.

      Sil
  7. Youtubedan aradım Songhoy Blues - Worry dinliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkının üstüne direk tıklayınca gidebiliyordun aslında ama biraz uğraşmış oldun. Umarım beğenmişsindir. :)

      Sil
  8. timbuktu çok meşhurlu bir yer yaa, avrupalıların amerikalıların çok gittiği yerlerden, eskiden hippiler varmış, onların en sevdiği yerlerdenmiş. ama çöl mavisi ve bu grubu yeni duydum, çok sevindim bunu öğrendiğime, belki çöl mavisi ile çöl hüznünü birlikte düşünmüşlerdir. desert blue, desert blues, çok saol yaaa :) ayrıca bu sözcüğü de çok sevdim. çöl mavisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi benim bilgisizliğim o zaman. Evet bana da çok hoş geldi. Aaa çöl hüznü olabilir tabi. :)

      Sil
  9. Blues sevdiğim bir müzikti. Desert Blues da çok güzel. İnanır mısın iki saattir bu müziği icra eden sanatçıları dinliyorum. Afrikalıların müziğe ayrı bir yeteneği var. Kora harika bir enstrüman ayrıca. Verdiğin bilgiler çok yararlı, çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. Timbuktu'yu biliyordum. Biraz bilgim var orayla ilgili. Ama grubu hiç duymamıştım. Hemen dinlemeye gidiyorum. Buralarda yeniyim. Beklerim. Sevgiler 🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hoşuna gider. Öyle mi? Hoşgeldin o zaman. Sevgilerle :)

      Sil
  11. iş ay söylerim tabii yaa, yazılı sözlü çeviri yapıyorum, tercümanlık yani, her türlü çeviri, bir de sesli, kongrelerde oluyo ya, bir de ingilizce dersleri veriyorum özel dershane özel okullarda, her türlü ingilizce, toefl yds çeviri business konuşma filan. bak aslında dil bölümü mezunu değilim, mühendislik okudum, izmirde, sayısalcıyım, sonra da burs kazandım, bm bursu, amerikada ekonomi yüksek yaptım, döndüm, yine burs kazandım, bu kez fransız devlet bursu, jean monnett (lisede iken amerikan kültürü bitirmiştim, üniversite okurken de fransız kültürü bitirdim), ankara hukukta ingilizce ab hukuku eğitimi aldım ama bu kısa, ab hukuku uzmanı oldum, ankarada yasa çevirisi yapmaya başladım, ingilizcem çok çok iyi :) işe başladım ama istanbuldan film çevirisi teklifi aldım, istanbula geldim, film dizi anime filan çevirmeye başladım, başka şeyler de, türkçeden ingilizceye de kitap makale filan çevirdim, sonra çevirmenler derneğine girdim, rotary, ıbm, citibank filan çeviriyom işte, yakınlarda da amerikan kültür yoluyla sınavlara girip formasyon alıp ingilizce hocası oldum. öğretiyom şimdi. bak ne okudum ne yapıyom :) bunların hepsi çok hızlı oldu. hayatım hep eğitim yani. dil üzerinde çalışmam şans oldu biraz da, ama kendimi buldum işte :) bak ne diceeem, dün akşam seni düşünüyodum, acaba ales sorularına baktı mı diye :) bak eğlenirsin. ben de ales değil de gre sınavına girdim. yds ye de girdim tabi, 91 aldım, toefl a girdim, tavan yaptım onda, hocalarımı geçtim :) yani ne dicem bak bişeyler oluyo hep hayattaaaa :) sen de işallah yapıcen bişiler yaa :) ben de desteklicem ki seniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok güzel burslar, eğitimler.. Nerden nereye. :) Merak ediyorum herkesin kariyer hayatını, o yüzden sordum. Bakmadım alese ama bakarım bi ara. Şu sınav bitsin. İngilizce çalışmaya başlıcam. Yds'ye falan girmeyi düşünüyorum. Vayyy 91, toefl de hocaları geçmek.. artık sana bol bol soru sorarım :)

      Sil
    2. kpss evet çok başarılaar, yds tımams, yardım ederim, program çizerim, kitapları öneririm, yaparsın ayolcum, sor tabii, bir başla da bakarız, başarısız olan tek bir öğrencim bile yook :) bir dolu insanı akademisyen yaptım yaa işe girdiler yanii ya da yurtdışına gittiler filan işte veya özel şirkete filan, devlette bankada filan olup da yds alan da var, maaş filan yükseliyooo :) hadii başarılaar :) blogçulardan kariyerlerini sorabilirsin ki bana, yani, bildiklerimi sölerim, aileyiz yani burda hepimiz işte :)

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim. İnşallah bakalım. Soruyorum arada denk geldikçe tabi :))

      Sil
  12. heey, meslektaşım olan çilem akar ı izlesene yutupta :) çok eğlenceli faydalı biri. bir de blog arkadaşımız the ipek var, twitterda, instada da var, o da yeni eğitim koçu oldu, o sakaryada, hatta haftasonu seminer gibi bişi verdi, yeni mezun daha, öğretmenlik yapacaktı koç oldu, onu izle twitterdan instafan blogdan ve onunla sohbet etsene, çok çok şekerdir, senin gibiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çilem Akar'ı biliyorum. Çok severiyorum videolarını falan ya.. İpek'i bilmiyordum hemen bakıyorum. :)

      Sil
    2. yirmialtı yılda öğrendiğim yirmialtı şey i izledin mi çilemin çok hoş :)

      https://twitter.com/theiipek

      http://theiiipek.blogspot.com/ bloga sık yazamıyoo :)

      https://www.instagram.com/theiipek/

      arkadaş ol iştee, sohbet edebilirsin onunla daa :)

      Sil
    3. Evet biliyorum çok hoştu :))
      Buldum ipeği incelicem vakit buldukça :)

      Sil
  13. https://www.instagram.com/ogrencikocuipekakcack/

    burda ilk canlı yayını :)

    YanıtlaSil