13 Haziran 2020 Cumartesi

Normalleşirken


Bunu yazmazsam kesinlikle olmazdı. Tam 82 gündür karantinadıyım. Dışarıya adımımı atmadım. 82 koca gün. Nerdeyse 3 ay. Evet çok fazla dışarısı insanı değilim. Severim evde vakit geçirmeyi ama bu cidden çok fazla bi süre.

Bu neredeyse 3 aylık süre de ilk zamanlar aslında fena sayılmazdı. Ama gün geçtikçe evde durmak çok zor gelmeye başladı. Yapmayı planladığım bir çok şey olmasına rağmen yapamadım. Sürekli depresif bir ruh halindeydim. Mutlu Anlar Koleksiyoncu'nun söylediği gibi "Bazen ruhum daralır, vakumlanmış battaniye gibi sıkıştıkça sıkışır." Ben de aynen vakumlanmış bir battaniye gibiydim. Neyse neyse bırakılım bunlarım yeni bir başlangıç olsun. Güzel düşünelim güzel olsun. Her şey mutlu olsun. 

1 Hazirandan sonra normalleşme süreciyle insanlar dışarıya resmen hücum ettiler. Sokakalar, caddeler doldu taştı. Alışveriş merkezlerine gidenler mi arasın tatile gidenleri mi? Söyleyecek söz bulamıyorum.

Daha ben dışarıya adımımı atmadan tekrar 2. dalga falan -umarım öyle bi şey olmaz- yaşanır diye annemle beraber maskelerimizi taktık ve yürüyüşe çıktık. 1 saat kadar falan yürüdük. Ama ben cidden çok yoruldum. Karantinanın başlarında biraz spor falan yapmıştım ama çok istikrarlı bir insan oldumdan pek de uzun sürmedi. Bayağı bir hamlamış. Ertesi gün her yerim ağrıdı. Ve maskeyle yürüyüş yapmak cidden çok zor. Aslında maske takmak çok zor. Tabi insanlar biraz alıştı gibi ama ben ilk defa maskeyle dışarı çıktığımdan tuhaf hissedim. Bir de maskenin o kokusu...

Bir kaç gün sonra yurduma gitmeye karar verdim. Üniversiteler 3 haftalık tatil edildiğinde -ve ben gerçekten sadece 3 hafta olacağına inanmıştım- tek valizle gelmiştim eve. Büyük boy valizdi, yine de doldurabildiğim kadar eşya doldurmuştum. Ama yurtta da bayağı bir eşyam kaldı. Bu süreçte bizim yurt karantina yurdu oldu. Tabi herkes telaşlı çünkü bize giderken sadece eşyalarınızı kitleyin dışarda bırakmayın demişlerdi. Her kafadan bir ses çıktı. Kimi kilitleri açmışlar eşyaları poşetlemişler diyor kimi eşyalara dokunulmadı diyor. Yurt da net bi şey söylemediğinden herkesin aklında soru işaretleri vardı. 

Normalleşme süreci başlayınca eşyalarımızı haziranın sonuna kadar alabileceğimizi söylediler. Ben de iki gün sonra ne olacağını kestiremediğim için gitmeye karar verdim. Öncelikle gittiğim gün hava aşırı sıcaktı maske ve yolculuk yapmak... Kısa masafe bir yolculukluk olmasına rağmen çok zor geldi. Çok bunaldım ve terledim ama maskeyi de çıkaramıyorum. Az önce maskeme dokundum. Acaba elimi bi yerlere sürmüş müydüm ? Acaba yanımdan geçenle aramda ne kadar mesafe vardı gibi sorularla yurda ulaştım. Ve çok şanslıyım ki eşyalarım bıraktığım gibiydi. Bazı dolapları açmışlar ama benim ki dokunulmamış. Topladım her şeyimi yurtdan da çıkışımı yaptım. Tek bir dersim devam ediyor o da bitsin mezun olucam. Yurttan ayrıldım ama dersimden kalmamayı umuyorum.

Bugünlerim de böyleydi işte. Mutlu sağlıklı güzel günler dileyerek bitiriyim bu yazıyı da...

42 yorum:

  1. Normalleşmeye az kaldı gibi. Hayırlı mezuniyetler dilerim😊🤚.

    YanıtlaSil
  2. Evet gerçekten çok zor.
    Çok teşekkür ederim. Beğenmene sevindim :)

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle tebrik ediyorum. 82 gün dışarı hiç çıkmayarak karantina kurallarına tam uymak büyük başarı. Ben 6-7 hafta hiç çıkmadım ama sonradan zorunluluk gereği tek tük çıkışlarım oldu. İlk çıkışımda ben de tuhaflık hissettim ayaklarımda falan. Maske ile yürümek dümdüz nefes alamamaktan extra yorgunluk. Eşyaları gidip almak, dahası eksiksiz bulmak güzel olmuş. Devamı için bol şans diliyorum. Pandemi bitsin. O tek ders, mezuniyet ve KPSS su gibi aksın. Çektiğimiz sıkıntılar yok olsun artık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Insallah geçsin tüm bu sıkıntılar :)

      Sil
  4. İyi sizin dolabınıza dokunmamışlar.🙂 Zor bir süreç ama bunlar da geçer,bizden de hayırlı mezuniyetler..😊

    YanıtlaSil
  5. Öyle bizi ruhen yoran bir çok durum var.
    Fotografları interneten beğendiklerimi alıyorum. Demek ki benzer kareleri beğenmişiz. :D

    YanıtlaSil
  6. Zor bir süreçten geçiyoruz bende alışveriş harici hep evdeyim, doktorumda geçen gün dışarı çıkmayın dedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet doktorlar dışarı çıkmayın diye sürekli uyarıyor. Önemli olan uymak tabi.

      Sil
  7. Normalleşme adımı ama insanlar normalleşmenin tamamı gerçekleşti zannediyorlar. Ben mecbur olduğum için alışveriş için pazara gittiğimde karşılaştığım manzaralar beni şok etti. Sarılan insanlar. Yok artık dedim. Gerçekten çıldırılmayacak gibi değil :( Yurttan eve dönerken 3 hafta olmasını umanlardan biri de bendim. Şansıma evime yakın bir yerde okuyunca hemen o hafta tekrar almaya gitmiştim eşyalarımı. Sonra da karantina oldu yurdum. İyi ki de almışım dedim. Sonra o eşyalarımı asla kullanamazdım çünkü :( Umarım bir an önce bu durum düzelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baştan eşyalarını almakla çok iyi yapmışsın. Ben alamadım eşyalarımı bugünlere kadar kaldı. Ama şanlıyım ki hiç bir şey olmamaış.

      Sil
  8. Maskeye bir iki damla kolonya döküyorum ben, maske kokusu gidiyor . Ama çok dökme sakın, nefes alınmıyor o zaman da :D

    YanıtlaSil
  9. yeni başlangıçların güzel geçsin :) kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  10. hadi hadi geçti hepsi, yakında mezun da olursun hadi işallah :)

    YanıtlaSil
  11. 82 gün gerçekten uzun bir süre ama bu durumları da düşününce.. Bende 2 aydan fazla bir süre evdeydim ve evden çalışmaya geçmiştim. Ama son 2 haftadır normalleşme adı altında devamlı olarak işe gidiyorum ve tüm gün maske ile çalışmak zorundayım. Dolayısıyla aşırı zor ve yıpratıcı geçiyor günlerim. Umarım bir an önce geçer bu günler ve sağlığımıza huzurumuza kavuşuruz. :)

    YanıtlaSil
  12. 15 Mart'tan bugüne maske takmaya devam ediyorum. Başlarda bayağı zorladı. Şimdi sanki benim bir parçam gibi oldu. Kapıdan dışarı çıkar çıkmaz maskemi takıyorum. Bu süreçte 11 tane iş yerinden çalışma arkadaşım korona virüse yakalandı. 6 defa test oldum. Teğet geçti. Bu arada virüse yakalananlar tedavinin ardından çalışmaya başladı Hastalığı geçirenlere sorduğumuzda hiç bir belirti göstermediklerini söylediler. Allah yardımıcımız olsun. İnşallah o tek derside biran önce verir ve mezun olursun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. Amin inşallah bu zor günlerde geçicek.
      Teşekkür ederim :)

      Sil
    2. İkinci dalgada başladı gibi hayırlısı bakalım

      Sil
  13. İyi ki eşyalara bir şey olmanış :)

    YanıtlaSil
  14. Ben senden fazla evde kalmisim 🤣🤣

    YanıtlaSil
  15. iyi geceleer geçerken uğradııım :)

    YanıtlaSil
  16. Ülkemdeki durum gibi, gerçekten korkutucu olsa da, ev dışındaki çevreye uyum sağlama cesaretine sahip olamayız. Umarım her zaman sağlıklıdır. Endonezya selamlar.

    YanıtlaSil
  17. Uzun süreli maske kullanımı gerçekten de zor. Ben artık şeffaf siperlik kullanıyorum, maskeye göre çok daha rahat:)

    YanıtlaSil
  18. Bugün biz de maskeyle basketbol oynadık, tam perişanlık :)

    YanıtlaSil
  19. Tam da bu konuyla alakalı bir mime mimlenmdiiiin. Umarım yazarsın ve okuruz. *-*

    YanıtlaSil
  20. Olduğun yerde kal!! Kesinlikle, sosyal mesafe sıfır, herkes dışarıda. Tehlike çanları çalıyor.. Biraz sabretmemiz gerekecek, kolay gelsin. Sağlıkla kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bu virüsü önemseyen sayısı git gide azalıyor ne yazık ki.

      Sil
  21. Maskeyle yürümek çok zor, hele çalışmak felaket :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışmadım ama yürümek bu kadar zorsa çalışmak ne kadar zordur kim bilir..

      Sil