1 Temmuz 2020 Çarşamba

Blog Arkadaşlarımdan Kitaplar || Solmayan Ümit - Sibel Yıldız

İlk defa okuduğum bir kitap hakkındaki düşündüklerimin yazarı tarafından okumasının vermiş olduğu heyecanımla başlıyorum yazmaya. Doğrusu bu yazıyı yazmanın hiç bu kadar zor olucağını tahmin etmemiştim. Doğru kelimeleri bulmak gercekten zor. Bu yüzden biraz geç kalmış olabilir.

"Siz hiç tanışmadığınız birini özlediniz mi? İçiniz yana yana, kavrula kavrula, sabırla beklediniz mi? Gözlerinizi sıkı sıkı kapatarak sarıldığınız oldu mu masum bir hayalle? ... Sonra gözleriniz açtığınızda koca bir hiçliğe yuvarlandınız mı peki? ... Yaşama dört elle sarılamamaktan, büyük hedefler koyamamaktan, güzel hayaller kuramamaktan, ait olamamaktan mustarip oldunuz mu? ... Siz hiç beklediniz mi? Yani öldünüz mü uzun uzun? "

Dilini ve anlatımını beğendim blog arkadaşım Sevgili Yıldız'ın 17 öyküden oluşmakta olan Solmayan Ümit kitabından bahsedicem sizlere. İlk olarak gelirinin Darüsşafaka'ya verilicek olmasını söylemiştim ama yine söylemek istiyorum.

Kitapdaki öyküler ağırlıklı olarak dram konulu ama aralara yüzümüzü gülümseten komik hikayeler serpiştirmeyi de unutmamış yazarımız. Her öyküde yaşamdan izler var. Acılar, üzüntüler, hayal kırıklıkları, sevinçler, mutluluklar, umutlar, aşklar, sevgi, merhamet... Bu gibi duyguları hissediyoruz okurken. Öykülerin de biz okuyuculara minik öğretiler de bulunmayı da ihmal etmemiş sevgili yazarımız. 

Tüm samimiyetimle söylüyorum ki öyküleri her birini çok severek okudum. Ama uzun olanları bi tık daha çok sevdim. Keşke biraz daha uzun olsaydı bile dedim.

Her birini çok sevdim ama en sevdiğim Dilek Kutusu oldu. Zaten bu öykümüz çok güzel ödüller de almış. Tam bir başarı öyküsü okuyoruz ama ya bunun için şansı olamayanlar..

" Dileklerini ne ara takas etmişlerdi? Ne ara  hayallerinden vazgeçmişlerdi? Bütün  bunlara kim sebep olmuştu? Bu büyük bir haksızlıktı. Özellikle kız çocuklarına büyük haksızlık yapılıyordu. Onları yok saymak onları değersiz kılmak, bütün fedakârlığı onlarda beklemek üzere yapılan her şeye, isyan edesi geliyordu Mehmet'in. Bir çocuk  yok olurken aslında bir başka çocuk daha yok oluyordu. Aslında bir aile, bir toplum, bir şehir, bir ülke yok oluyordu."

Sonra okurken aşırı keyif aldığım İkileme var onu da unutmamalıyım. Hımbıl Hayri ve Dırdır Hayriye çiftini didişmeleri çok hoşuma gitti.

"Kızım bak bu Hayri sen Hayriye, iki hayırlı'dan bi şer çıkmaz"

Kırık Ayna'yı okurken sonunu büyük bir heyecanla okudum mutlu bitmesini çok istedim.

"Her şey göründüğü gibi olsaydı avucumuza aldığımız deniz suyu da masmavi olurdu."
 

26 yorum:

  1. ne güzel yazmışsın gelcam yineee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa hemen görüp geliyorsun. Nasıl bu kadar hızlı olabiliyorsun ?? 😊😍

      Sil
    2. ya ama senin yazılarını çok seviyom ki. en aktif bulduğum sensin. bi de berra nın yazılarını çok seviyoom işteee :)

      Sil
  2. Ne kadar harika. Blogger arkadaşımızın kitabını yayınlaması ve gelirini de darüsşafakAya bağışlaması

    YanıtlaSil
  3. Yankımcığım canım benim, çokkkkk teşekkür ederim sana. Beni ne kadar mutle ettin bilemezsin🙏🙏🙏😍😍. Ne çabuk okumuşsun kitabı. Dilek Kutusu en beğenilen öykülerimden. Yazdıklarından kaliteli bir okuma yaptığını anlayabiliyoru. Emeğime ve minik çocuklarımıza verdiğin değer için sana çok ama çokkkkk teşekkür ediyorum. İyi ki varsın güzel kardeşim benim 🙏😍🤗🌷🌷🌷🌷🤚🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek. Okurken çok keyif aldım o yüzden asıl ben teşekkür ederim 😊😊✋✋

      Sil
  4. Defalarca kitaplar üzerine konuştum, yorumlar yaptım, tavsiyelerde bulundum. Şimdi ise kendi kitabım hakkındaki güzel paylaşımlara, yorumlara şahitlik ediyorum. Bu inanılmaz güzel bir duygu. Çok güzel bir serüvenin tam ortasındayım sanki. Bana böyle hissettiren Yankım ve Gölgem'e ve ilgi duyan herkese çokkkkk teşekkür ederim 🙏😍🌷🤗🤚

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir tanıtım yazısı olmuş. Doğru kelimeleri bulmuşsun, daha ne olsun. Okunası bir kitap olduğu çok belli. Üstelik geliri de bağış olarak düşünülmüş. Okurunun bol olması dileğiyle yazarını kutlarım. Senin de eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  6. çok hoş anlatmışsın. hayriyeee hihihi :) deniz suyu mavisi elimizde bu ne hoşmuş amaa :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzelmiş yaa. Anlatımını da sevdim kitabı da severim gibi geldi.
    Hayalleri gerçekleşmiş bir blogger arkadaşımıza harika bir destek bu tanıtım bence. Ben de teşekkür ediyorum bu tanıtım için gerçekten çok düşüncelisin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım senin de hayallerin gerçekleşir :)

      Sil
  8. Çok güzel yazmışsın :) Gelirin bağışlanıyor olması çok güzel bir davranış... Hayri ve Hayriye ikilisi iyiymiş :D

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Deep, Ankara Postası, Zeugma, İlkay, Kübra, Bir kare mavi, hepinize çok teşekkür ederim. Yankım gibi, okuyan arkadaşlarımdan çok güzel geri bildirimler alıyorum ve çok mutlu oluyorum. Yorumlarınız bile çok kıymetli benim için. İyi ki varsınız. En derin sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  10. Bende fırsat bulduğumda okuyacam

    YanıtlaSil
  11. Kitabı ben de aldım ama henüz okuyamadım.

    YanıtlaSil
  12. ben de kitabı okuyacağım çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir blog arkadaşımdan okuduğum ilk kitaptı. Bu yüzden insanın merakı artıyor :)

      Sil