8 Ağustos 2020 Cumartesi

Ben de yoluma giderim..


 

Neden bunu söyleme ihtiyacı duydum bilmiyorum ama eğer bir gün bir kızım olursa adını Sezen koymak istiyorum. Nedeni Sezen Aksu'nun şarkılarını sevmeden değil bu isim bana çok hoş geliyor. Kardeşim sazan derler ona demesine rağmen. Neyse konu bu değil. Hep bir manidardır şarkıları Sezen'nin. Dün yatmadan bu şarkısını kaç defa dinledim bilmiyorum. Ve şuanda da dinlemeye devam ediyorum. Dinlerken, kendimce anlam yükleyek, saklamakta olduğum bir şey geldi aklıma. Ki hiç huyum değildir.


8 ya da 9 ay önce cüzdanımı değiştirdim. Eski cüzdanımda ıvır zıvır lazım olmayan her şeyi atarken yaklasık 3 aydır cüzdanım köşesin de kalmış bir fiş buldum. Fişin tarihi 16.07.2019 12:23. O zaman kendimince bu nasıl bir tesadüf diyerekten o gün yaşadığım bir olaydan dolayı fişe gereksiz bir anlam yükledim. Bu güne kadar sakladım kendisini. Bu şarkını etkisiyle mi bilinmez yırttım, attım. Ama buraya yazmayı düşündüm. Sanki bu tarih bir yerlerde dursun istermişcesine. Ve aklıma bir tarih daha geldi. 12.11.2019 Bunlar size bayağı manasız gelmiştir. Sormayın ne bunalar diye boş işler işte. Hımm siz en iyi yorumlara en sevdiği Sezen Aksu şarkısını yazın olur mu?


29 yorum:

  1. Sezen'in hangi şarkısı değil de hangi şarkıları demek lazım Yankım😊.

    "Ben bu yüzden hiç kimseden gidemem, gitmem
    Unutamam acı tatlı ne varsa hazinemdir
    Acının insana kattığı değeri bilirim, küsemem
    Acıdan geçmeyen şarkılar biraz eksiktir."

    İlerde Sezen adında tatliş bir kızın olur inşallah 🙏😍🌷🌼😊🧿🤚

    YanıtlaSil
  2. Bazı şarkıları tekrar tekrar dinler de sıkılmaz insan çünkü o şarkılar insanı anılardan anılara seyahat ettirir, bu şarkıda muhtemelen çoğu insanın anılarına götürmüştür, elbet her insanın hayatında ya giden olmuştur ya da kendi gitmiştir muhtemelen, beni bu şarkı 2014 yılının sonuna götürdü... belki de bu yüzden fazla şarkı dinlemiyorum bir çok anıyı hatırlamamak için... artık yolumda gidiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama bence şarkılar bazen güzel anıları hatırlatır. O yüzden şarkısız yapamam galiba..

      Sil
  3. sezen aksu çok severim. her şarkısı harika. enleri seçemiyorum. bazı ufak detaylara gereğinden çok kıymet veriyoruz. ben de saklarım bazı şeyleri. zaman gelince de yırtıp atılır...

    YanıtlaSil
  4. Giderim alışığım gitmelere direndi bu can ne bitmelere...
    Sezen Aksu'nun her şarkısı ayrı bir değerli :)

    YanıtlaSil
  5. tamam sormuyoz pekiiiii :) küçüğüm/simitci gazozcu, iki şarkı yaniii :) sezen izmirde annemlerim mahallesindeee, evini gördüm :)

    YanıtlaSil
  6. Garip gelecektir şimdi. Şarkıları manidar olsa da ben pek Sezen Aksu dinlemeyi sevmem. Acayip işler kahramanı kadın. Daha geçenlerde, İzmir'deki villasına yaptırdığı kaçak havuzun mührünü kırıp 50 metre boruyla denize atıklarını boşaltmıştı.
    Neyse, isim güzel ama. O iki tarihin ise mutlaka bir anlamı ya da karşılığı var. Geçmiş ya da gelecekle ilgili. Yoksa bu kadar zihninde yer etmezdi. Güzel karşılıklar getirsin dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya öylemiymiş. Ben genelde şarkılarla ilgilendiğimden bilmiyordum. Biraz bakındım internetten de üzüldüm. :(

      Sil
  7. Sezen Aksu bir kolej yetiştirdiği yıldızları, şarkıları kelimelerle cümlelerle anlatmak zor Sezeni

    YanıtlaSil
  8. Tabi olumlu da olabilir olumsuz da..

    YanıtlaSil
  9. İyi mi oldu kötü mü bilemiyorum ama yazdım öyle.. :)

    YanıtlaSil
  10. inşallah bir gün bir kızın olur ve ismi de sezen olur :)
    bazı tarihlere anlam yüklüyoruz işte duygusal manalar falan..
    ben en çok küçüğüm şarkısını severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsallah :) Ben de çok severim küçüğüm şarkısını..

      Sil
  11. Ben de tarihe bakıyorum ama anlamıyorum :) ama yırtıp attığına göre geçmiş zaman demek ki; önümüze bakalım bence de..
    Bu arada sezen ne güzel isim bence de! Ben de kızımın adını selin koymak isterdim oğlan olursa da selim ama ikisini de koyamadım, kısmet...

    YanıtlaSil
  12. Benim de anlam yüklediğim ve onca yıldır sakladığım bir çok şey vardı. Mesela bana yazılan notlar hatıralar falan... Kızla senelerdir konuşmuyoruz ama notu hala bende.. Bi yerde saçma geldi. Fazla geldi. Anılarımda bırakmaya karar verip yırtıp attığım çok fazla anı rşyası oldu. Ama bir kutum var. Anı kutum. Bu anıları saklama alışkanlığımı da üzmemek adına çoook önemli dönüm noktalarımdan ya da hayatıma dokunan iz bırakan insanlardan anılar var.
    Gereksiz bir yük mü? Fazlası evet ama biraz da sevdiğim bir olay. O yüzden yazdığın tarihlerin seninle kalmasını isteneni çok iyi anlıyorum.


    Sezen Aksu - Köz
    Bu sıralar en sevdiğim bu. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir anı kutu yok. Olmasını isterdim aslında. Ama genelde bir süre sonra ya kaybetiyorum ya atıyorum. Bazı şeyleri saklamak gereksiz bir yük olabilir. Zamanı geldiğinde atabilmeli. :)

      Sil
  13. Sezen Aksu,nun "Şinanay" parçası geldi aklıma..Çocuğa Sezen ismini koymakda güzel,Sezen Aksu sevinebilir..😊

    YanıtlaSil
  14. Hayırlısı olsun diyelim :) Bende oğlum olursa Doruk Alp koyarım diyorum :))

    YanıtlaSil
  15. sezen aksu deyince akan sular duruyor. işte enlerden birisi,
    Yok öyle el gibi durma gül biraz
    Sana gülmeler yaraşır,
    Yok öyle güz gibi soğuk olma,güz ayrılık taşır

    YanıtlaSil